HANDELSBETINGELSER
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra KØKKEN SHOPPEN - til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt fremgår af betingelserne.
Betaling og priser
Alle priser er inkl. moms. Priserne er angivet i danske kroner (DKK) og opdateres løbende. KØKKEN SHOPPEN modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. Med betaling med VISA, MasterCard og Visa Elektron reserveres købsbeløbet på din konto, indtil betaling sker. Ved betaling med VISA, MasterCard og Visa Elektron reserveres købsbeløbet på din konto, indtil betaling sker.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Levering
Vi leverer fragtfrit til Danmark, samt brofaste øer. For levering til andre lande eller lokationer - kontakt os venligst for information omkring mulighederne.
Lagervarer og mindre varer sendes med GLS eller Postnord med hjemmelevering - såfremt du ikke er hjemme for at modtage varen, vil den blive afleveret i den nærmeste pakkeshop hvor du skal afhente den.
Bestillingsvarer som hvidevarer og større produkter leveres med fragtmand direkte til dig fra den danske importør.
Levering er som udgangspunkt med indbæring og det er derfor vigtigt at du er hjemme for at modtage varerne. Du vil blive kontaktet af importøren eller fragtfirmaet enten på telefon eller pr. sms inden levering. Vi vil løbende være i dialog med dig for at sikre en så nem og hurtig levering som muligt. Bemærk at adgangsforhold skal være således at indbæring er mulig. Såfremt adgangsforhold ikke giver mulighed for indbæring vil varerne blive leveret i stueplan eller på grunden.
Varerne leveres så hurtigt de kommer på lager, medmindre det er noteret på ordren at der ønskes samlet leverance. Såfremt der ønskes en specifik leveringsdato for levering af produkterne, vil vi forsøge at imødekomme denne, såfremt varerne er på lager hos importøren.
Leveringstiden kan variere på de forskellige produkter, da ikke alle varer er lagerførte. Leveringstiden er fastsat skønsmæssigt ud fra leverandørens lagerfiler på hvert produkt. Køkkenshoppen vil altid bestræbe sig på at levere hurtigst mulig.
Fortrydelsesret
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@kokkenshoppen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen ved levering.
Vi tilbyder som udgangspunkt ikke delvis fortrydelse. Ønsker du at fortryde en del af din ordre så kontakt os, så vi kan prøve at finde en løsning
Standardfortrydelsesformular: (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) Hent fortrydelsesformular (ret til og gem som PDF og send til os som vedhæftet mail)
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for alle hvidevarer. Tag i dette tilfælde kontakt til info@kokkenshoppen.dk, for at modtage vejledning vedrørende fragtmuligheder. Udgifterne til returnering kan variere alt efter produkt, vægt og håndtering, op til 5.000 kr.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdigforringelse af varen.
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Kontakt kundeservice for hjælp til returtransport på mail. info@kokkenshoppen.dk eller telefon 42723267 i telefontiden 10.00-14.00 alle hverdage.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på vores lager - kontakt os for at få adressen til lageret. Vi modtager ikke varer i vores showroom eller på vores hovedkontor.
Tilbagebetaling af returbeløbet
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Såfremt du ønsker at gøre brug for af din reklamationsret bedes du skrive til vores kundeservice på mail info@kokkenshoppen.dk med en detaljeret beskrivelse af problemet. Vi vil efterfølgende kontakte dig omkring det videre forløb.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Ansvar
Du har som køber selv ansvar for egen installation. Enhver skade og risiko som følge af installationen påhviler derfor dig som kunde. KØKKEN SHOPPEN anbefaler altid at der inddrages en autoriseret fagmand/håndværker.
Transportomkostninger i forbindelse med fejlleverede varer dækkes af KØKKEN SHOPPEN. Ved modtagelse af en fejlleverance, bedes KØKKEN SHOPPEN kontaktet omgående. Vi sender herefter en returlabel eller booker en afhentning hos fragtmanden. Vi ombytter og sender naturligvis en ny vare hurtigst muligt, når vi har modtaget den fejlleverede vare, medmindre andet er aftalt. Vedlæg venligst varen en returformular og en kopi af ordrekvitteringen så vores returafdeling hurtigt kan afklare sagen.
Rådgivning foregår ud fra KØKKEN SHOPPEN´s erfaring og viden på baggrund af de informationer kunden oplyser. KØKKEN SHOPPEN kan derfor ikke gøres ansvarlig hvis det under installationen viser sig at en anden løsning havde været bedre eller mere hensigtsmæssig, med mindre andet følger af ufravigelig dansk ret.
KØKKEN SHOPPEN er kun ansvarlig efter dansk rets almindelige regler
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos KØKKEN SHOPPEN og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på kokkenshoppen.dk er Køkken Shoppen ApS
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på info@kokkenshoppen.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@kokkenshoppen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnens Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Generelle oplysninger
Køkken shoppen ApS
CVR. nr. 41203161
Dæmringsvej 13
2900 Hellerup
Telefon: · 82 13 50 60
Mail: info@kokkenshoppen.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11.05.2023